Пазарът на хлебни изделия нараства стабилно, с прогнози за значително увеличение в следващите години. Според данни, обработени от IMARC Group, пазарът ще достигне 612,4 милиарда щатски долара към 2027 година, с годишен темп на растеж от 4%. Анализирайки това, според Fortune Business Insight този CAGR (Compound annual growth rate) е директно свързан с “растящото търсене на готови храни. Несъмнено, повечето хора се насочват към покупка на готови продукти, които могат да бъдат консумирани веднага или след (бързо) приготовяне.
В търсене на прости и здравословни продукти
През последните години хранителните навици и предпочитания претърпяват рязка промяна, тенденция, която беше ускорена от пандемията. Наистина, Ковид кризата повдигна вниманието към здравето и благополучието, като доведе до по-голяма осведоменост за хранителните избори. За хлебните продукти предизвикателството е голямо: необходимо е да се запази ползата от готовите храни и в същото време да се насочи към здравето и благополучието, което означава простота, ограничена обработка и прозрачност. Това обяснява защо секцията с хлебни изделия става все по-богата на здравословни, устойчиви и екологично съобразни продукти.
Като пример, силна тенденция през последните години е намаляването на захарта, в съответствие с нарастващата осведоменост на потребителите за важността на балансираната диета. Освен това, потребителите все повече обръщат внимание на произхода на храната си и как се произвежда, предпочитайки прости продукти, базирани на прозрачен производствен процес. Простотата на продукта стана решаващ елемент в изборите на потребителите, които предпочитат да избягват сложно обработени храни.
Пинсата: Смес от вкус и простота
Пинса Романа се е утвърдила като успешен продукт благодарение на способността си да задоволи новите хранителни тенденции. В контекста на нуждата от простота, прозрачност, намалено количество захар, мазнини и животински протеини, пинсата е повече от подходящ отговор. В крайна сметка, тя не е нищо повече от смес от брашно от пшеница, соя, ориз и закваска, с много малко мазнини и захар. Освен това, производственият процес е традиционен, не включва сложна обработка и отговаря на интереса на потребителите към простота и прозрачност.
Това се отразява в пазарните данни, с изключителни темпове на растеж: от +180% през 2020 г. до +55% в първата половина на 2022 г. спрямо предходната година. Въпреки че не е сравним с пазар с вековна история като този на пицата, Пинса Романа достига почти 40 милиона евро, регистрира силни темпове на растеж и вече е достъпна навсякъде по света.
Здраве, но и иновация
Както вече беше споменато, една от най-интересните тенденции в пазара на хлебни изделия е смес от традиция и иновация. Иначе казано, потребителите търсят здравословни, вкусни и леки продукти, но също така обичат и иновацията, те искат “нещо ново”.
В този аспект, Пинса Романа е основната иновация в сектора на хлебните изделия от десетилетия. Изследвания показват, че повечето иновации в индустрията на сладкишите се концентрират върху десертите, особено в бисквитките, тортите и печените сладкиши. В пицарския бранш традицията винаги е преобладавала над иновацията, и последните проявления (като пицата с активен въглен) са маргинални. Пинсата, от друга страна, е толкова забележима иновация, че стана продукт, който се отличава от своята известна предшественичка.
Способността на пинсата да съчетае простота и иновация е предопределила нейния успех в редица държави и нейното разпространение в пицарии, пинсерии, супермаркети и магазини на големи търговски вериги, където стана много популярна сред потребителите.