Качеството на всяко изделие зависи от научни изследвания, тестове и, в хранителната индустрия, от добавената стойност на страстта и качествените съставки. Основната цел на продукт като Пинса Романа е да предложат на сектора на общественото хранене, а следователно и на потребителя, храна, която е богата на вкус, простота и усвояемост, и която може да отговори на новите изисквания на пазара.
Пинса отговаря на вкуса и нуждите на потребителите
Тенденциите в храненето се променят и продължават да се променят, с нарастващо търсене на леки и вкусни храни, нежни за небцето, но и хрупкави. Във всеки случай, лесни за усвояване. Пицата, въпреки че е пълна с очарование и традиция, не винаги може да удовлетвори тези постоянно променящи се диетични нужди.
Пинса Романа има изключителен успех през последните двадесет години (първата пинсерия е основана през 2001 г.), точно защото е успяла да се отклони от традицията и, като преработи основните елементи на самия продукт, да създаде нещо ново, иконично и различно, алтернатива на пицата. По отношение на характерната си форма, но най-вече по отношение на правилното равновесие между вкус, лекота и хрупкавост.
Съставки на пинсата: Тайната е в брашната
Основата на успеха на продукта, който вече е популярен в целия свят, са съставките на пинсата, т.е. характерната му смес от брашна. Обикновено комбинацията, използвана за пинсата, се състои от висококачествено пшенично брашно, соево брашно, оризово брашно и суха пшенична закваска.
- Пшеничното брашно е основната съставка. Когато се използват висококачествени съставки, то е това, което дава на продукта текстура и характерен вкус;
- Оризовото брашно е свързано с мекотата отвътре и хрупкавостта отвън на продукта, характерни елементи на Пинса Романа;
- Соевото брашно замества животинските мазнини и е основна съставка за усвояемостта, хрупкавостта и дори цвета на продукта.
Сместа от брашна може да варира леко и, най-вече, постоянно се развива: изследванията са интензивни и продуктът се подобрява непрекъснато. В Di Marco формулата на брашната е тайна, за да се запази идентичността и уникалността на самия продукт.